





Fa poques setmanes, la coordinadora del servei d’Urgències de la Clínica Terres de l’Ebre, Irene Bou, així com un infermer d’aquesta mateixa àrea, Sergio Cantador, van dur a terme una sessió formativa anomenada «No ens precipitem! Sistema ABCDE», sota la metodologia escape room, a l’alumnat del cicle formatiu de grau mitjà de Tècnic/a d’Emergències Sanitàries (TES) de l’IES de l’Ebre.
En aquest sentit, aquest taller tractava el sistema d’aproximació i avaluació al pacient crític. Així, un total de 27 alumnes, distribuïts en quatre torns de sis/set participants, van haver d’utilitzar una sèrie de pistes i indicis per sortir de la sala en 35 minuts. Per fer-ho havien de posar en pràctica els coneixements sobre el sistema ABCDE.
D’aquesta manera, a la sala s’hi presentava un maniquí, amb el qual havien de practicar-li les diferents maniobres i actuacions, actuant amb l’adequada celeritat. Així doncs, l’alumnat podien progressar gràcies a les pistes, enllaçades unes amb les altres, per tal de completar correctament la valoració del pacient. Amb tot, els darrers indicis permetien els alumnes sortir de la sala.
En acabar, es va portar a cap un debriefing amb els alumnes per comentar les sensacions viscudes i reforçar l’aprenentatge de la metodologia ABCDE. A més, els organitzadors van fer arribar l’alumnat una síntesi de la metodologia emprada en la sessió.