Tortosa celebrarà el pròxim divendres 10 d’abril una nova edició de la Caminada Comunitària amb motiu del Dia Mundial de l’Activitat Física (DMAF), una iniciativa que enguany es commemora el dilluns 6 d’abril sota el lema “Més moviment, més vida!”. La Clínica Terres de l’Ebre participa, per tercer any consecutiu, en aquesta acció col·lectiva, reafirmant el seu compromís amb la promoció d’hàbits saludables al territori.
L’activitat, oberta a tota la ciutadania, començarà a les 18 h amb sortida i arribada al Parc Municipal Teodor González i recorrerà diversos punts de la ciutat en un ambient participatiu i inclusiu. A l’arribada, està prevista una activitat dirigida per professionals de la salut del WIN Tortosa, orientada a fomentar el moviment i el benestar.
Des de la Clínica Terres de l’Ebre es posa en valor la importància d’incorporar l’activitat física en el dia a dia com a eina fonamental per prevenir malalties i millorar la qualitat de vida. Caminar, fer exercici de manera regular o mantenir-se actiu contribueix a reduir l’estrès, millorar el descans i augmentar el benestar general . A més, una vida activa també afavoreix la salut emocional, les relacions socials i la productivitat .
En aquest sentit, els professionals sanitaris recorden que no cal fer grans esforços per notar-ne els beneficis. Petites accions quotidianes com caminar cada dia, utilitzar les escales o practicar activitats com el ioga o el ball poden tenir un impacte molt positiu en la salut.
Amb motiu del DMAF, també es promou el missatge “Trucs per a fer exercici”, amb propostes concretes per integrar el moviment en tots els àmbits de la vida. A les escoles, es recomana fomentar pauses actives i jocs tradicionals; a les universitats, impulsar activitats esportives i tallers; als carrers i parcs, participar en sessions d’exercici a l’aire lliure; i als equipaments esportius, sumar-se a activitats dirigides o reptes col·lectius. També es convida a incorporar hàbits actius a la feina —amb pauses i dinàmiques en equip—, a casa —amb exercicis, ball o estiraments— i al medi natural, gaudint de caminades o ciclisme amb respecte per l’entorn.
La Clínica Terres de l’Ebre anima tota la ciutadania a participar en la caminada i a fer del moviment una part essencial del seu dia a dia. “Cada pas compta, cada minut compta”, recorda la campanya, que vol implicar tota la comunitat en la construcció d’una societat més activa i saludable.




